Кәсіби бұқаралық мәдениетті жасаушылар жобалар мен артефактілерді әзірлейді және тәжірибеге енгізеді, жастыққа және жетілген санаға қатысты манипуляциялық әлеуетке ие. Адамның қалауын жасырын бақылауға арналған бағдарламалар сән, жарнама, жыныстық энергия саласындағы манипуляциялар, жинақталуға деген ұмтылыс және т.б.
Бұл тұрғыда ұлы Геттенің диктусын еске түсіру керек: «Өздерін бұғаудан бос санайтын құлдардың құлдығынан асқан үмітсіз құлдық жоқ». Ойлау мен мінез-құлықты тоталитарлық басқарудың жаңа жүйесі қалыптасуда, сипатталған құбылыс қоғамды жаһандану жәнеақпараттандыру процестерімен байланысты және басқарылатын сипатта. «Индустриалды өркениет тоталитаризмнің таралуын бастан кешуде.
Бұл үстемдік мүдделері өнімділіктен басым болып, оның мүмкіндіктерін тежеп немесе оларды жүзеге асыру бағытын өзгертебастаған кез келген жерде пайда болады. Үстемдіктің ұтымдылығы бір нүктеге жеткендіктен ол өз негіздеріне қауіп төндіре бастағанда, адамдарды сыртқы және ішкі тұрақты жұмылдыру жағдайында ұстау керек …
Сананы манипуляциялау тоталитарлық және «танымал» мәдениеттерге арналған әртүрлі зерттеулерде сипатталған: жеке және қоғамдық үйлестіру өмір, спонтанды және мәжбүрлі реакциялар. Бұл тенденцияның жарқын мысалдары — ойланбай өткізетін индустрия және антителлектуалды идеологияның салтанаты».
Дәстүрлі діни мораль институттарының адамгершілік энергиясы адам табиғатына және оның өмірсүру мақсаттарына деген жаңа көзқарасты реттейтін қазіргі заманғы ақпараттық блоктардың шабуылымен құрғап жатыр деуге негіз бар. Посткеңестік кезеңдегі бұл үрдіскеңістік постмодерндікпрозада көрінеді, мысал үшін Виктор Пелевиннің жастар арасында өте танымал шығармаларын айтукерек.
Утопия мен абсурдизм, эзотеризм және мистика идеялары оның культтік романдарын толықтырады: «Омон Ра», «Чапаев және бостандық», «Қасқырдың қасиетті кітабы», «Қорқыныш Рельмі: Треус пен
Минотавр туралы креатиф» және т.б.
Виктор Пелевиннің әйгілі кітабы «Жәндіктердің өмірі» фантазмагориялық өмір моделін суреттейді, онда адамдарөздерінің әдеттері мен мінез-құлықтарымен жәндіктерге теңеледі. Роман — аллегория арқылы өмірді философиялық тұрғыдан түсінуге талпыныс және оқырманды таныстырадыұтымды қағидадан айрылған ерекшесиқырлы әлем.
«Бастама» бөлімінде әке мен баланың арасындағы ғибратты әңгіме туралы айтады, онда ата-ана өмірмен идеологиялық нұсқауларды ақылсыз ұрпаққа береді. Ересек адам болғаннан кейін, әкесі сенің Йаны мен және анам сияқты таба алатындығыңды айтады. Баланы таңқалдыру үшін ол Йа таза тезектің шеңбері деп жауап береді. Йа Қоңыз қоңыздары қасиетті Египеттің символы ежелден өздерініңдоптарын атаған. Жаңғыртылған диалогтың шындығы рационалдылық контурын жоғалтады жәнесөйлескен жұпта екі скараб қоңызын көруге мүмкіндік береді,
Виктор Пелевин шығармаларының көпшілігі осыған ұқсас ирониялық эзотерикалық стильде жазылған, бұл автордың шығармашылығы мифологиялық болып табылады, жастарды ойлау, оны рационалды парадигмадан тыс қабылдау. Виктор Пелевиннің туындылары миллиондаған долларға сұранысқа ие екенін тағы бір рет атап өткен жөн кітап нарығы. Сипатталған әдеби мысал — бұл жастардың санасын өзгерту тетіктерінің бірі ғана, бірақ мақала шеңберінде сипатталған үдеріске ықпал ететін факторлардың ең болмағанда шамамен жиынтығын жіктеу мүмкін емес.
Бұқаралық мәдениет — бұл жастардың шындықты иллюзиялық қабылдау күйіненшығармай, оны нақты күнделікті өмірге бейімдейтін сенімді тірегі.
Бұқаралық мәдениет — жаһанданушы постиндустриалды әлемнің өнімі.Жастардыңәлеуметтік тобы дегеніміз — мәдениетке диалектикалық тұрғыдан әсер ететін әлеуетті мүмкіндіктер қоғамы. Қазіргі жастардың санасын мифологияландыру бұқаралықмәдениетке байланысты, оның бұрмалануды реляциялауға бағытталуы мәдени жәдігерлердің шындығы.
Танымал мәдениет — жастық пен жетілген санаға көзге көрінбейтін бақылау құралы.
Бұқаралық мәдениеттің гедонизмі жастарға қоғамда жайлы жұмыс істеуге мүмкіндік береді, біздің заманымыздың дағдарыстық қиындықтарына қорғаныс реакциясыретінде мінез-құлықтың бірыңғай алгоритмін құра алады.