Қаржылық пирамидалармен күрес Қазақстан үшін кезек күттірмейтін міндет болып қала береді. Кейбір пирамидалық схемаларды анықтау және тоқтату қиын болуы мүмкін, сондықтан бақылау мен халықты ағарту жұмыстарын одан әрі күшейту жұмыстың маңызды бағыттары болып қала береді. Бұл туралы zhasalash.kz-ке сілтеме жазған 4tagan.kz жазады.
Прокуратураның қылмыстық қудалау басқармасы бастығының орынбасары А.Күпенов:
— Қаржы пирамидаларын ұйымдастырушыларының бірден-бір басты мақсаты – салымшылардың ақшасын алаяқтық жолмен алуды көздейді. Олар эмоциялармен ойнай алады, манипуляция жасай алады, психологияны меңгерген. Олар болашақ құрбандарына не және қалай айту керектігін біледі. Халықтың сенімін арттыру үшін инвесторлармен кездесулер өткізеді. Үлкен әсер беру үшін олар алғашқы айлардағы міндеттемелерін жүйелі түрде орындайды, келісілген уәде етілген пайыздарды, бонустарды төлеп тұрады. Бұл ұйымның төлем қабілеттілігін дәлелдеу үшін ғана жасалады. Сондай-ақ олар тек компанияның ғана емес, салымшылардың өздері үшін де табыс өсуі үшін туыстарын, достарын, таныстарын шақыруға шақырады. Азаматтарымызды қорғау мақсатында өткен жылы Қазақстанда қаржылық (инвестициялық) пирамидалық схемаларды жарнамалағаны үшін екі мың айлық есептік көрсеткішке дейін айыппұл салу түріндегі жазаны қарастыратын заңға қол қойылған болатын.
Алаяқтық пен қаржы пирамидаларынан адамдар қалай сақтануы керек? Біріншіден, халыққа «жеңіл әрі жылдам ақша» деп уәде етілген қылмыстық маркетинг деп аталатын жолға түсіп қалмауы керек. Әдетте, қаржылық пирамидаларды ұйымдастырушылар инвестициядан немесе пассивті кірістен жоғары табысқа «кепілдік береді». Мысалы, олар екінші деңгейлі банктердегі пайыздық мөлшерлемені салыстырып, 35-40 пайыз сыйақыға уәде беріп, өз шарттарын ұсынады. Егер сізге қолайлы болып көрінетін осындай шарттар ұсынылса, бұл мұндай инвестициялардың орындылығына күмәндануға негіз болады. Тағы бір назар аударатын жайт, азаматтарды еш ойланбастан жылдам инвестициялауға шақырады. Бұл әрекеттің өзі адамдарға ескерту белгісі болуы керек, өйткені біз агрессивті жарнама туралы айтып отырмыз, азаматтарға ойлануға, барлық мәліметтерді нақтылауға уақыт берілмейді.